Новина от категория Пловдив
Архив на публикациите

Да изтрием от църквата това петно Сионий, да застанем под прозореца му с викове: „Махай се!“

Видяна: 28320 пъти

Имената на славни религиозни дейци са записани в българската история. Всеки от тях е с ореол, заради заслугите му към вярата, християнския морал и българщината. Не съм историк, няма да ги изброявам, за да не пропусна някого, което ще си е грях. Десетки са владиците, на които даже като застанем пред снимките им в музеите, трябва ръка да целуваме. И да пазим паметта и заветите им.
А как да го правим!? Като низвергваме тези от днешните ни натрапени бей-митрополити, епископища, архимандритчета и др. чернокапци. Повечето от които петнят църквата ни. Подлъгваме се да търсим с тяхна помощ връзка с Господ, без да усещаме, че той ги е загърбил гнусливо.

Динко ПЕТКОВ
Така, както няма как Той да не е казал за игумена на Бачковската обител, виждайки всичко, което той върши зад стените на манастира: „Изчадие на Сатаната!“.
Но ние изобщо не го чуваме, май. И продължаваме да му се кланяме на Сионий. Да се редим на опашка да целунем мазната му десница, да се радваме, че ни е благословил лицемерно. Вярваме му, когато отправя наизустени молитви от амвона.
Какво ли си казва за нас Исус Христос, гледайки ни колко сме заблудени. Ядосва се. Жалки сме му. Все едно че вижда да се прекланяме пред някого, свързан със Сатаната.
Очаквам, че след това предисловие ще се появят гневни обвинения към мен да не богохулствам. Ако могат на кръст ще ме разпънат, че си позволявам да маскаря такъв всеотдаен на църквата свещенослужител като Сионий.
Ще го понеса. С достойнство, защото вярвам, че за такива като Сионий няма място в храма. А камо ли да е игумен на такова свещено място като Бачковския манастир.
Не сме слепци. Живеем във времето на интернет. В сайта на Ст. Цанов наскоро се появи видео с бивш млад монах. Потресаващо. Смразяващо. Абсолютна погнуса.
Младежът бил на най-ниско монашеско ниво в Троянския манастир. С игумен отново Сионий. Признава си, че е гей. Нищо осъдително, обществото, дори и християнското, вече не осъжда нетрадиционната сексуална ориентираност.
Игуменът Сионий също няма нищо против гей-монаха. Даже се възползва от това. Ето какво разказва във видеото момчето, станало носител на специалната награда “Човек на годината” на Българския Хелзински комитет за 2020 година:
На 1 ноември 2014 г. пловдивският митрополит Николай беше дошъл в Кърджали, моя роден град. Той ме подстрига за поддякон. Постъпих в Троянския манастир като послушник и заместник домакин. Това се случи се на 21 декември 2015 година. Игумен на дадения манастир, по това време беше небезизвестният епископ Сионий Велички, бивш ректор на Софийска семинария, изгонен от нея заради сексуално насилие над малолетен. Назначаването му за игумен на Троянския манастир беше точно след скандала с „Господари на ефира“, свързан с гей монасите. Светият синод махна гей монаси, за да сложи за игумен сексуален насилник, което разбира се, е повече от ужасно.
Престоят ми беше изпълнен с доста негативни емоции, с пиянски скандали, със сексуално насилие над малолетни, със заплахи и физически тормоз.
Понеже епископ Сионий има доста сериозни проблеми с алкохола, мен неведнъж ме е и бил, като най-близък до него. Бях му нещо като личен асистент.
Често в манастира идваха семинаристи да работят по време на ваканциите си. След като през деня си свършваха дневната работа, главно състояща се във физически труд, през нощта преминаваха в един друг физически труд, не много доброволен. Повечето семинаристи, голям процент от тях хетеросексуални, бяха сексуално насилвани от епископ Сионий, като за жалост и аз имам принос в това, той да има достъп до тях и да може да извърши това сексуално насилие над тях. Те нямаха особен избор, тъй като, когато човек ги вкара в стаята на игумена и заключи вратата след себе си, сами можете да се сетите какво предстои. Епископът им плащаше доста големи суми, за да си мълчат. Интересно беше, че същите тези насилвани семинаристи, се връщаха следващата ваканция отново, което значи, че са имали, един вид, желание заради финансовата изгода.
И аз за доста големи суми пари съм се съгласявал да го обслужвам сексуално. Заплатата ми, която вземах там, бе изключително голяма, а прибавяйки към нея и парите, които получавах за сексуалните си услуги, понякога сумата ставаше петцифрена. Всеки месец Сионий ми даваше по 10 000 лева. Той бе свързан с една политическа партия, тъй като бе близък приятел с бивш народен представител и доста от служителите на манастира не получаваха заплатата си с манастирски пари, а бяха финансирани от партията, включително и аз. Всички заплати, които съм взел, с изключение на парите за сексуални услуги, са били от партията. Манастирът бе използван и от много прикрито хомосексуални политици като усамотено място да бъдат с любовниците си от същия пол.
Готов съм да се явя на детектор на лъжата, за да се види, че говоря истината!“.

Това видео-изповед с монаха-жиголо е гледано досега от близо 500 000 потребители в интернет.
Вероятно, обаче, само не е видяно от т.нар. „старци“ в Светия синод.
Иначе защо те мълчат? Защо не привикат Сионий да го питат какви ги е вършил? Защо си траят, че такъв развратник е сложен от тях за игумен на един от най-прочутите манастири в света, какъвто е Бачковският. Че и за какви заслуги е едновременно и игумен на друг знаков български манастир – Троянския? Или да си мислим, че в случая владиците действат спрямо Сионий според максимата „гарван гарвану око не вади“, преведено буквално: „владика владику око не вади“ !?
Съгласен съм. Това видео може да е провокация. Интрига. Да е поръчково. Знае се какви борби се водят сред владиците – още някой от митрополитите не е предал богу дух, те вече се боричкат кой да му заеме мястото.
Добре, но монахът, обслужвал сексуално Сионий, е готов да се яви на детектор на лъжата. Защо Сионий не заяви същото – и той да се яви на машинката, обективно установяваща кой лъже?
Да сложат една маса пред манастирските порти. На нея да монтират детектора на лъжата. Първо да изпитат монаха. После игуменът. Пред погледите на миряните. И, разбира се, „старците“ от Светия синод.
Не. Пълно мълчание. Никакви реакции. Все едно че сме гледали видео, в което се разказва как Сионий отделя от скромните манастирски средства, за да поддържа целогодишно, например, един казан с храна в някоя пловдивска църка. За гладните и клетите. Има и кадри във видеото как дава всеки месец 10 000 лева лични пари, за да живеят по-човешки няколко асеновградски сирачета, да речем. А за миряните, които идват да запалят някоя свещ, се варят компоти, сиропи и сладка, а не, както всяка година – правят хиляди литри ракия за манастирската „колекция“ с алкохол.
Да, ние сме стадо, а такива като Сионий са ни пастирите. Но сме стадо миряни, а не овце. И този, уредил се за игумен, следва да ни е пастир с епископски жезъл, а не чобанин с гега. /колаж: ютюб „Църквата на греха“

Публикувана на
25 Септември 2021 година