Новина от категория В общината
Архив на публикациите

Електронното билетче щеше да извади сметките на светло

Видяна: 10980 пъти

Електронната система в градския транспорт, за която пловдивчани платиха 20 млн. лева и която трябваше да бъде въведена през февруари 2016 г., щеше да даде възможност за по-добра отчетност на приходите и разходите при превоз на пътниците, ако работеше коректно.
Европейските средства бяха предназначени не само за безкондукторно обслужване и информационни електронни табели, но и за преминаване към нов вид организация. Тоест, Общината чрез специализирано звено да събира приходите от продажба на билети и карти и да ги разпределя между превозвачите. Досега тази дейност се извършва от частните фирми според споразумението между тях и Общината.
Друг въпрос е, че в ковид кризата значително намаля превозът на пътниците и превозвачите отчитат 3 млн. лева спад от продажба само от карти.
Бави се и подготовката на обществената поръчка за надграждане на провалената електронна система. Ще мине поне една година, докато се проведе конкурс и се избере изпълнител.
Според зам.-кмета по транспорт Тодор Чонов въпросното надграждане ще позволи да се таксуваме в рейсовете чрез мобилно приложение и банкова карта, по-добър контрол за изпълнение на курсовете и отчетността, а също така да се премине към заплащането на превозвачите според европейския регламент - покриване на разходите на всеки километър пробег плюс минимум 5 процента печалба за фирмите.

Публикувана на
13 Септември 2021 година