Новина от категория Пловдив
Архив на публикациите

Заподозряха руски системи в сваленето на майор Терзиев

Видяна: 55360 пъти

Руски системи за радиоелектронна борба най-вероятно са причина за дезориентацията на издирвания пилот Валентин Терзиев и последвалото падане на изтребителя МиГ 29 в Черно море, предположи експертът по национална сигурност Иво Атанасов.
Симона ГЕОРГИЕВА
„Дезориентацията може да е постигната чрез супермодерната система „Мурманск БМ“, която прихваща на 5 000 км и е разположена в Севастопол на полуостров Крим през 2019 г. или пък на „Красуха-4“, чийто обхват на действие е 300 км и е в Калининград. Втората система беше използвана при нападенията в Сирия и Крим“, обясни той.
„Мурманск БМ“ и на „Красуха-4“ те правят глух и сляп, губиш връзка с базите и оставаш без навигация. От изпратения импулс не остават следи, както от ракети и снаряди “, изброи последствията от прилагането им.
Факт е, че втори месец Русия пречи на ученията на НАТО. На 28 февруари американският разрушител "Доналд Кук" бе принуден на напусне от руската фрегата „Адмирал Есен“ акваторията на Черно море. Изтребител Су-27 на ВВС и ПВО на Южния военен окръг на Руската федерация пък ескортира над Черно море два тактически самолета „Мираж 2000“ и самолет-цистерна С-135 на френските ВВС.
Има доста неизвестни по отношение на инцидента от 9 юни. Не е ясно имало ли е втори самолет при нощното учение край Шабла. Не е изключено случаят да е идентичен с този от 14 май т.г. в Полша, когато оръдие ГШ 30-1, който е бил на борда и на падналия вчера самолет, е стреляло по полския МиГ29. От стрелбата машината е била тотално повредена, но пилотът е успял да я приземи.
Не е тайна, че МиГ-29 е на повече от 30 години. През годините тези самолети имаха проблем с ремонта, осигуряването на резервни части и поддръжката. През 2017 година се стигна дотам, че пилоти от авиобазата "Граф Игнатиево" отказаха да летят при лошо време. През 2014 година стана ясно, че ресурсът на МиГ-29 изтича поради липса на ремонт и резервни части. До 2016 година бяха останали между 2 и 4 самолета, годни да летят. Самолетите са поддържани с практика, известна като "канибализъм" - части от нелетящи машини биват слагани на летящи. Нальотът на летците е крайно недостатъчен - три пъти по-малко от годишните стандарти, установени от НАТО. Животът на самолетите изтича, образно казано, докъм 2030 година./лупа

Публикувана на
10 Юни 2021 година