Новина от категория Доктор
Архив на публикациите

Как да медитираме, докато ходим

Видяна: 53240 пъти

Съществуват различни видове медитация - чрез съсредоточаване върху дишането, върху свещ, с броене, съзерцание, концентрация, трансцендентална и пр. При повечето от тях се препоръчва уединение и заемане на определена поза. Прекарвате 15-20 минути, откъснати от света.
Ако редовно изпитвате безпокойство и стрес, ходещата медитация в комбинация с класическа седяща медитация са нещата, които бързо ще ви накарат да се чувствате комфортно в тялото си, без негативни мисли.

Ходещата медитация е чудесен лек срещу депресия, особено при по-възрастни хора, които имат склонност към негативни мисли и усещане за безизходица.
Практикуването на ходеща медитация, особено в природата, е нещо, което успешно може да се справи и с проблемите ви със съня.
Също така се смята, че хората, които практикуват ходеща медитация, се справят по-добре с решаването на проблеми, по-самоуверени са, генерират по-лесно нови идеи.
В ежедневието си сме свикнали да препускаме. Търсим спокойствие, успехи и любов и постоянно тичаме, а стъпките ни са поредното средство за бягство от настоящето. Животът обаче е само в този миг; покоят е само в този миг. Да направите крачка, да потърсите убежище в стъпките си, означава да спрете да бягате. За онези от нас, които са свикнали постоянно да бягат, би било революция да стъпят и да спрат да бягат. Когато правим крачка, ако знаем как, покоят идва още в мига, в който нозете ни докоснат земята. Жалко би било да оставим цял ден да отмине, без да се насладим на стъпките си върху нея.
Добре е да практикувате ходещата медитация в парк или друго красиво, тихо място.
Ходим бавно, но не прекалено, за да не бием на очи и да смущаваме околните. Това е своего рода невидима практика. Можем да се наслаждаваме на природата и на собственото си спокойствие. Когато видим нещо, което искаме да докоснем с осъзнатостта си - синьото небе, хълмовете, дърво или птица - просто спираме, но продължаваме да вдишваме и издишваме осъзнато.
Упражнявайте се да спирате, докато ходите. Ако се научите да го правите, ще можете да спирате и сред другите си ежедневни занимания, независимо дали чистите кухнята, поливате градината или закусвате.
Ако страдате от депресия, тя няма да си иде, докато не се научите да спирате. Живели сте по начин, който е подпомогнал депресията. Бягали сте, не сте си давали време за почивка, за да се отпуснете и да изживеете дълбоко ежедневието си. Всекидневното отделяне на време за осъзнато ходене може да ви помогне. Подредете живота си така, че да ходите осъзнато всеки ден. Можете да помолите приятел да дойде с вас или да хванете за ръка някое дете.
Би трябвало да можем да практикуваме осъзнато дишане и ходене навсякъде - у дома, на работното място, в училище, в болницата.
Докато вървите към автобусната спирка или отивате от една стая в друга, превърнете процеса в ходеща медитация. Дори около вас да е пълно с шум и вълнения, пак можете да ходите в ритъм със собственото си дишане. Даже и в хаоса на големия град можете да ходите спокойно, щастливо и с вътрешна усмивка.
Как да практикувате ходеща медитация?
Тя не е просто ходене. Важно е да бъдете фокусирани върху звуците около вас, например, върху това какво чувствате в момента, анализирайте всяка една мисъл, която идва и си отива от съзнанието ви. Фокусирайте се изцяло върху настоящия момент.
Практикувайте седнала в комбинация с ходеща медитация, като сесиите първоначално да бъдат от по 5-10 минути, като с времето може да увеличават продължителността.
Научете се да не бързате, дори когато нямате никакво време. Забавете дъха и темпото си дори за малкото свободно време, което имате.

Публикувана на
01 Август 2020 година