header

Собствено Търсене

Събота, 26 Май 2018    - КОНТАКТИ -    plovdivmedia@yahoo.com



Новина от категория Доктор

Съвети за добър сън от Япония

Размер на шрифта: A+ /  нормален /  A-

PlovdivMedia - Съвети за добър сън от Япония

Сънят е най-добре пазената тайна на моделите. Повечето от манекенките твърдят, че спят между 9 и 10 часа преди участията си в модни ревюта. Това помага кожата им да изглежда блестяща и гладка и им придава по-здрав и лъчезарен вид и жизнен тонус.
Медицината е доказала, че добрият сън е неизменен антиейджинг елемент. И не само. Докато спим, произвеждаме мелатонин – хормон, който се синтезира по естествен път в нашия организъм. Епифизата произвежда серотонин, който се превръща в мелатонин. Процесът се влияе от редуването на деня и нощта и взема участие в регулирането на циклите на сън и будуване.
Този хормон спомага за удължаването на живота благодарение на силното му антиоксидантно действие и освен това носи следните ползи:
• Подобрява работата на имунната система.
• Предпазва от рак.
• Стимулира естественото производство на инсулин.
• Забавя появата на Алцхаймер.
• Предотвратява остеопорозата.
• Помага в борбата със сърдечно-съдовите заболявания.
Поради изброените причини, мелатонинът е важен съюзник на дълготрайната младост. Трябва обаче да отбележим, че производството на мелатонин намалява след трийсетте години, а това може да се компенсира по следните начини:
• Балансирано хранене и повишен прием на калций.
• Ежедневно и умерено излагане на слънце.
• Осигуряване на необходимите часове сън.
• Избягване на стреса, на алкохола, цигарите и кофеина, които пречат на добрия сън и така ни лишават от необходимия серотонин.
Експертите правят проучвания, за да установят дали чрез изкуствено стимулиране на производството му може да се отложи процесът на стареене. Това би доказало, че тайната на дълголетието се крие в собственото ни тяло.
СЪВЕТИ ЗА ДОБЪР СЪН ОТ ЯПОНИЯ
• Три часа преди лягане не извършвайте дейности, които възбуждат нервната система, не гледайте телевизия или друг вид екран, не работете с компютър.
• Десет часа преди сън не приемайте никакъв кофеин.
• Вечеряйте поне три часа преди лягане и не яжте нищо между вечерята и момента на заспиване.
• Няколко часа преди да си легнете намалете интензивността на осветлението в помещението, в което се намирате.
• Създайте си навик, който да ви помага да заспите по естествен начин. Например вземете си топъл душ и след това веднага си легнете. Ваната с топла вода (офуро) е една от японските традиции, които са останали живи от древността до наши дни. Водата в офуро обикновено е между 40 и 44 градуса. Много японци добавят към нея соли за вана. След като излезете от офуро, оставете си няколко минути, за да направите разтягащи упражнения.
• Изкажете благодарност към деня, който сте преживели, преди да се пъхнете в леглото.
• Ако след всичко това все още имате проблем със заспиването, започнете да дишате дълбоко като отброявате всяко вдишване и издишване докато стигнете до сто.
Откъс от книгата "Икигай. Тайните на Япония за дълъг и щастлив живот"

Видяна: 37881 пъти


Публикувана на
17 Февруари 2018 година

Още статии


Топ новини




Метаболитният...

Метаболитният синдром е едно от най-често срещаните заболявания – много голям брой хора в западните общества са засегнати от него. Според съвременни статистики около 50% от населението страда от...

Пластмасовите...

Пластмасови изделия – накъдето и да се обърнем – те са край нас. Превземат ни бавно и сигурно. И задаваме ли си въпроса колко могат да са опасни за нашето здраве? И отделно – колко трудно се...

5 признака на...

Така че, ако изпитвате някои от тези симптоми, то навярно имате проблем с метаболизма, който е добре да решите преди да е нанесъл повече щети върху здравето ви.

[b]Чувствате...

Оцетът ни...

Ябълковият оцет е чудесен начин да добавите аромат и вкус на салатата, или като част от марината за някое ястие, но нека да видим чудотворните му ефекти и извън кухнята:
Гъбички на...

Издател - "Меджик фонс"ООД     КОНТАКТИ     Общи условия
 




BgTop100.com | BgChart.net | BGtop.net | 4BG.info